måndag 7 maj 2018

Sista insamlingen....

Ja, som rubriken lyder var detta min sista insamling jag ansvarade för. Ni har kanske sett i FB-gruppen innan att jag sökte efter någon som kunde ta över, och ganska snabbt fann jag en.

Jag har skött Lunds insamling i lite drygt 1,5 år nu och det har varit fantastiskt. Vilket engagemang alla har i detta, det är otroligt roligt att se en grupp med så många sömmerskor och människor, där alla hjälper till på det vis de kan; med vinyltryck, portopengar, utskrifter, tips, råd och hela set eller enstaka plagg. Fantastiskt!

Personalen på neo i Lund har också varit helt fantastiska under denna tiden; C som jobbar på avdelningen och som engagerar sig i att ta över "insamlingsjobbet" inne på avdelningen så de små kämparna får kläder och resten av personalen som jämt stannar till och visar uppskattning och säger så fina saker om insamlingen. Det värmer i hjärtat, och jag hoppas ni alla vet att Lund är OTROLIGT tacksamma varenda gång jag varit där och lämnat plagg.

När jag tog över insamlingen var jag föräldraledig med son nummer 2 och hade en hel del tid över, med bara jobb varannan helg. Nu har tiden gått, sonen har börjat på förskolan med sin storebror och jag själv följer min dröm - jag läser till lärare. Det är fantastiskt, men utbildningen är krävande, särskilt med hus, renoveringar, sambo, 2 busiga barn och numera 2 extrajobb då jag vikarierar då och då hos "mina" praktikelever.

Jag har kommit fram till att det går inte att slå knut på sig själv på det viset jag gör och har gjort ett tag nu. Det går inte alldeles för länge åtminstone!

Det är jättetråkigt, men det är det som känns bäst för mig. Angelica kommer att ta över insamlingen efter mig och jag är säker på att hon kommer att sköta det galant!

Så, i fredags var både jag och Angelica inne på neo för att lämna över alla inkomna kläder och för att hon skulle få hälsa på kontaktpersonen därinne. Den här gången samlade vi in hela 264 set, 8 änglapaket och ett stort gäng filtar och snuttar. Underbart! Tusen tack återigen till alla som på något vis har bidragit till denna insamlingen och till alla föregående insamlingar jag ansvarat för. Ni är fantastiska! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar