söndag 6 oktober 2024

 Inlämning till Lunds neonatalavdelning 27/9 2024

Tror att jag missat vårens inlämning till Lunds neonatal här på bloggen, så lägger upp lite bilder från de senaste månaderna, för att visa lite av det som lämnats in. Vissa av bilderna visar också det kaos som kan uppstå hos mig vid massproduktion och strax före insamlingsdagen. :)

Jag lämnade in min cover på service i början av sommaren och satte mig då och knappade alla de heldressar och bodys som jag har tagit emot och sytt själv under tiden som jag varit insamlingsansvarig men inte hunnit knappa. 
Jag lyckades knappa upp emot 50 heldressar/bodys. Knapparna tog slut och jag fick köpa en massa knappar från Sabine Nilsson till ett bra pris, så nu har jag knappar för många set framöver. 

För första gången sedan jag tog över insamlingen till Lund, fick jag äntligen träffa Jenny, som arbetar på neonatalen och som ansvarar för kläderna på avdelningen. Det var ett härligt möte, och skönt att äntligen få satt ett ansikte på personen man är i kontakt med. 

Vi diskuterade lite om insamlingen, och hon berättade hur tacksamma de är att vi vill sy och hjälpa dem att ge denna glädje till föräldrarna. De är och förblir otroligt tacksamma mot er alla som hjälper till på alla sätt!

Denna gången blev inlämningen ganska stor med hela 165 set med kläder, snuttar och änglapaket tillkom. 

Storlek 36/38 37 set
Storlek 40/42 40 set
Storlek 44/46 50 set
Storlek 48/50 23 set
Storlek 50/56 15 set

Snuttar 22 st
Änglapaket 3 st

Nu blir nästa inlämning i början av december. Mest julinspirerande kläder och snuttar och filtar.

Jag fick också veta att det som går åt mest är de små snuttarna ( storlek som en Iphone) och storlek 40/42, 48/50 och 50/56 just nu. 

Stort tack till alla som hjälper till att glädja de små och deras föräldrar!

Önskar er en härlig höst. 




















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar